'UA-36944501-1'

zondag 27 oktober 2013

Weer aftellen

Ik kan weer mandjes aftellen, want ik ben begonnen met het doorpitten van de quilt.

Eerst heb ik nog een rand aan de mandjes top gezet en vervolgens gedubbeld.

Dat blijft een vervelend werkje vind ik. Ik had het eerst met de lattenmethode gedaan. Maar dat was niet goed gegaan. De achterkant rimpelde. Dus alle tacks er weer uit.  Gelukkig had ik de microstitch gebruikt, en niet alles geregen. Dus opnieuw. Ik heb nu de achtergrond en tussenvulling op tafel met lijmklemmen vast gezet en vervolgens de top erop. Ook deze met de lijmklemmen vast gezet. Met een klein latje onder de 3 lagen heb ik steeds ruimte gemaakt, zodat ik de drie lagen weer met de microstitch vast kon maken. En gelukkig is het nu goed gegaan.

En nu maar doorpitten. Ik quilt in de naadjes, om het mandje heen. Best wel een werk, want zo goed ben ik er niet in.


En je ziet het eigenlijk ook nog amper. Maar toch wordt ie er mooier van. Dus stug volhouden, ik heb 3 mandjes gedaan....nog 235 te gaan.

3 opmerkingen:

  1. Oh wat is die mooi geworden. Ik kan me voorstellen dat je baalde met de lattenmethode die niet lukte. Het is ook zo'n gevaarte. Succes met het doorquilten. Ik vind het mooi zoals je het in de naad doet. Zo blijf je de mandjes goed zien. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat wordt je mandjesquilt mooi! Ik wou dat ik al zo ver was....
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh.. dat schiet je al lekker op :-)
    Natuurlijk duurt het lang eer ze allemaal klaar zijn, maar ook al zie je er niet zo veel van, de mandjes komen meer naar voren, dus best mooi zo.
    Gewoon steeds een paar doen en voor je het weet is deze prachtige quilt klaar.
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...